UNDO: Cherry Blossom Festival
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Time heals all wounds, they say, but the sudden death of a loved one sometimes shakes those who are left behind so much that their faith wavers. To prevent this, the gods send fate weavers to change the past and prevent death. In the game series UNDO, players slip into the role of these destiny weavers and do everything in their power to undo sudden deaths — whether murder or suicide. Not only do they travel minutes or hours back in time, but sometimes thousands of years to change events that have laid the foundation for the later stroke of fate. Sometimes a leap into the future can also provide important information.
The UNDO series combines the theme of time travel with emotional, extraordinary stories that players must assemble piece by piece. Each time jump gives them another choice in how they can change the past — and not every change is a turn for the better!
UNDO: Cherry Blossom Festival, one of the first three UNDO titles, is set in Okayama, Japan in March 2000. A man in his sixties lies lifelessly on the floor of his living room, a broken wine glass and the photo of a young woman in a wheelchair next to him. The deceased wears an old-fashioned blue suit and has no visible injuries aside from a barely perceptible scar above the eye. In his jacket a telephone rings with the melody of "Moonlight Sonata" and on the table lie cherry blossom branches…
This title isn’t about solving a crime or catching a murderer. Instead, players must embrace their role as disembodied destiny weavers to go through the past of this man’s travel to prevent his death. Everyone who leaps through time carries a momentous decision that in the end will determine whether he lives or dies?
Ages | 10+ |
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Players | 2 Players, 3 Players, 4 Players, 5 Players, 6 Players |
Play Time | 45m – 90m |
Designer | Lukas Zach, Michael Palm |
Mechanics | Cooperative Game, Storytelling |
Theme | Card Game, Deduction, Murder/Mystery, Adventure |
Publisher | dV Giochi, Ediciones MasQueOca, Gigamic, Hobby Japan, Lifestyle Boardgames Ltd, PaperGames (III), Swan Panasia Co., Ltd., White Goblin Games, Pegasus Spiele |
Spiderman11
Nice little puzzle game, you will have nice 2-3 hours of thinking for the verry low price. The story was very tragic and sad but all the changes that you could make were logical.
Lecaro
In Undo werden die Spieler mit einer Geschichte in einen Fall um einen Todesfall in das Spiel eingeführt. Im Fall des Kirschblüten Fests ist es ein älterer Herr, der Zuhause auf dem Boden liegt. Die Aufgabe der Spieler besteht nun darin zu verschiedenen Zeitpunkten in die Vergangenheit des "Opfers" zu springen um dort mehr über die Geschichte und Hintergründe zu erfahren und um dort eine von drei Entscheidungsmöglichkeiten zu wählen. So kann die Geschichte beeinflusst und damit der Tod eventuell verhindert werden. Nachdem wir zwei bis drei Karten aufgedeckt hatten und Entscheidungen ins Blaue getroffen hatten, wurde uns allmählich klar wohin das ganze führt. Nachdem uns das dann klar geworden ist, mussten bei allen weiteren Entscheidungen nur die richtige Option, also diejenige die in die vermeintlich richtige Richtung führt, gewählt werden. Hier nimmt der Spannungsbogen, der bis dahin noch nicht wirklich groß war, auch deutlich ab. Nachdem man alle außer drei Karten aufgedeckt hat, addiert man alle Zahlen der Entscheidungen die gewählt wurden und erhält ein Endergebnis. Je höher die Zahl ausfällt, desto stärker hat man das Leben des Opfers verbessert. Ich finde die Idee des Spiels großartig und auch die Auflösung am Ende, die genau beschreibt wie es zur Tragödie kam und welche Entscheidungen besonders wichtig sind, finde ich super gelöst. Das Spiel macht dennoch nicht sehr viel Spaß. Nachdem ich bei nur wenigen Karten bereits herausgefunden hatte was passiert sein muss, waren zukünftige Entscheidungen klar und damit unspannend. Außerdem wirbt das Spiel damit ohne eine Spielanleitung auszukommen, so dass man das Spiel direkt los spielen kann. Das ist leider ein Trugbild, denn die ersten 4 Karten sind doppelseitig mit Regeln bedruckt. So müssen zwangsläufig die Regeln gelesen werden, bevor die Spieler los spielen können. Das war mein zweiter Undo Fall und ich werde wohl so schnell keinen mehr spielen. Schade, die Idee hatte Potential!
m_coaster
Read 9 out of 12 cards and make decisions that are easy to make because there are hardly any tricks or moral dilemmas. All in all really disappointing.