Skip to content
Login / Register
Menu
Kickstarter – Gamefound
Board Games
Strategy
Family and Children
Party
Adult
Thematic
Ελληνικα Παιχνιδια
LCG
Arkham Horror: The Card Game
Marvel Champions: The Card Game
The Lord of The Rings: The Card Game
RPGs
D & D
Pathfinder
Gamebooks
Others
Accessories
Game Mats
Bags
Dice
Sleeves
Sapphire Sleeves
Paladin Sleeves
Other
Novels – Books
Plunder boxes
Marvel: Crisis Protocol
Search for:
Home
/
Shop
/
Board Games
/
Strategy
Add to Wishlist
Clash of Cultures
180m - 240m
2 - 4 Players
Ages 14+
Dice rolling in a game can be used for many things, randomness being the most obvious. Dice can also be used as counters. The dice themselves can be unique and different sizes, shapes and colors to represent different things.
Dice Rolling
Hand management games are games with cards in them that reward players for playing the cards in certain sequences or groups. The optimal sequence/grouping may vary, depending on board position, cards held and cards played by opponents. Managing your hand means gaining the most value out of available cards under given circumstances. Cards often have multiple uses in the game, further obfuscating an "optimal" sequence.
Hand Management
Play occurs upon a modular board that is composed of multiple pieces, often tiles or cards. In many games, board placement is randomized, leading to different possibilities for strategy and exploration.Some games in this category have multiple boards which are not used simultaneously, preserving table space. Unused boards remain out of play until they are required.
Modular Board
In games with a trading mechanic, the players can exchange game items between each other.
Trading
Ancient
79.00
€
30 day low:
Out of stock
Search for:
Kickstarter – Gamefound
Board Games
Strategy
Family and Children
Party
Adult
Thematic
Ελληνικα Παιχνιδια
LCG
Arkham Horror: The Card Game
Marvel Champions: The Card Game
The Lord of The Rings: The Card Game
RPGs
D & D
Pathfinder
Gamebooks
Others
Accessories
Game Mats
Bags
Dice
Sleeves
Sapphire Sleeves
Paladin Sleeves
Other
Novels – Books
Plunder boxes
Marvel: Crisis Protocol
Login
Cart
Your cart is empty!
Return to shop
Skip to content
Open toolbar
Accessibility Tools
Accessibility Tools
Increase Text
Increase Text
Decrease Text
Decrease Text
Grayscale
Grayscale
High Contrast
High Contrast
Negative Contrast
Negative Contrast
Light Background
Light Background
Links Underline
Links Underline
Readable Font
Readable Font
Reset
Reset
adamscott
One of my most disappointing games. I was sure I would love it, but it fell really flat. The barbarians seemed random, the tech tree wasn't particularly interesting, and the end of the game just felt like Risk as we smashed similar units into each other and rolled dice. I also really didn't like the rolls for cultural influence either. I would like to play this again, as I hope I'm wrong about it.
alicevik
Tried twice at Essen and bought. Another fantastic Essen game. The first time we got a few rules wrong and the explanation by the guy at the stand was not that good. I could really see the potential though and wanted to try some more. Saturday I managed to get a game with Christian who obvioulsy really grasped the rules. And wow did the game shine. BGG rating of 10. I can't wait to try again and explore all the options available. The rating may drop later.
babuino
No sé exactamente si estoy muy contento o solo contento. Creo que le faltan cosillas para ser perfecto. ¿Y esto por qué? No tengo la sensación de mejorar mi civilización. Ya me ha pasado las tres veces. Juego, desarrollo, expando, sufro, ataco... pero no vivo el avance, ni la tecnología, ni las nuevas posibilidades que me da la escritura, ni sufro por mi cultura, por mis ciudadanos... tengo más la sensación maximizar mi euro colocando un cubito aquí, que me permitirá un ánimo allá para poder recolectar con la academia que BlaBlaBla!. Por eso, aunque el juego me gusta mucho y los componentes son extraordinarios, el mapa es superinmersivo, el movimiento de tropas, barcos, todo eso es genial, sigo viviendo dentro de un euro mucho menos camuflado que en el Eclipse... Otro de los puntos del juego es la orientación terriblemenete militar que tiene el juego. Atacar ciudades es genial, fácil, da oro, posibilidades de aumentar el resto de tus ciudades y fastidias al enemigo. Las toñas están aseguradas, porque el juego está orientado a ello. Es fácil, molón, productivo y para la civilización atacada, si pierde esa ciudad, no es un drama sin solución. Esto tiene cosas buenas pero también una orientación a lo largo de la partida al ataque y la defensa en lo militar que hace que esa otra parte de ayque, el aculturamiento no tenga tanto peso dentro del juego. Es decir: para mí, el mayor logro del juego, y tiene varios, es la aculturación: un invento elegante y genial. Ir culturizando el resto de las ciudades del oponente sin derramar sangre es "cool" pero lo militar tiene muuuucho peso. Es como jugar al Eclipse y pretender que en el último turno no haya toñas. Pues aquí lo mismo. Avances que introduce el juego en mi mundo jugón y que considero geniales: el tablero personal troquelado; el mapa exagonal con la niebla de guerra; el movimiento de barcos que circunvalen el tablero; la obligación de colocar la loseta para crear lagos internos; las ciudades en crecimiento físico en el tablero; el aculturamiento entre ciudades; la posibilidad de tener 7 ciudades sobre el tablero... Muchísimas cosas. Ojo que el juego es un juegazo. Por lo demás el juego es elegante, rápido, vistoso y enriquedecedor. Le falta la personalización a través de culturas, de lideres personales, de atributos o avances culturales propios de cada cultura, de diferentes tropas, de piratas que pululen por el mar, de más cartas, de nuevas posibilidades de crecimiento de ciudad... ... ¡caramba, estoy diciendo todas las cosas que están en la ampliación! ;D