Skip to content
Login / Register
Menu
Kickstarter – Gamefound
Board Games
Strategy
Family and Children
Party
Adult
Thematic
Ελληνικα Παιχνιδια
LCG
Arkham Horror: The Card Game
Marvel Champions: The Card Game
The Lord of The Rings: The Card Game
RPGs
D & D
Pathfinder
Gamebooks
Others
Accessories
Game Mats
Bags
Dice
Sleeves
Sapphire Sleeves
Paladin Sleeves
Other
Novels – Books
Plunder boxes
Marvel: Crisis Protocol
Search for:
Home
/
Shop
/
Board Games
/
Strategy
Add to Wishlist
Legends of Andor
60m - 90m
2 - 4 Players
Ages 10+
Dice rolling in a game can be used for many things, randomness being the most obvious. Dice can also be used as counters. The dice themselves can be unique and different sizes, shapes and colors to represent different things.
Dice Rolling
Variable Player Powers is a mechanic that grants different abilities and/or paths to victory to the players.
Variable Player Powers
Fantasy
53.00
€
30 day low:
Out of stock
Search for:
Kickstarter – Gamefound
Board Games
Strategy
Family and Children
Party
Adult
Thematic
Ελληνικα Παιχνιδια
LCG
Arkham Horror: The Card Game
Marvel Champions: The Card Game
The Lord of The Rings: The Card Game
RPGs
D & D
Pathfinder
Gamebooks
Others
Accessories
Game Mats
Bags
Dice
Sleeves
Sapphire Sleeves
Paladin Sleeves
Other
Novels – Books
Plunder boxes
Marvel: Crisis Protocol
Login
Cart
Your cart is empty!
Return to shop
Skip to content
Open toolbar
Accessibility Tools
Accessibility Tools
Increase Text
Increase Text
Decrease Text
Decrease Text
Grayscale
Grayscale
High Contrast
High Contrast
Negative Contrast
Negative Contrast
Light Background
Light Background
Links Underline
Links Underline
Readable Font
Readable Font
Reset
Reset
alpas
как сразу же заметила Л., сюжет всё-таки ощутимо обогащает игровой процесс. кампания состоит из пяти связанных друг с другом сценариев, шестой автор предлагает придумать самим (даже вложил пустые карточки). сама игра - не вполне традиционное фентези. оно с первого взгляда может показаться америтрешем, но на самом деле это скорее головоломка. кубики играют куда меньшую роль, чем в "Аркхэме", а каждый убитый враг передвигает фишку рассказчика (= кладёт жетон безысходности, ускоряя пробуждение Древнего). т.е. тут нужно именно выполнить задания сценария, а биться только по острой необходимости. автор, кстати, адресовал данную "проблему" в первом же большом дополнении к игре ("Легенда вторая: Поход на Север") - там рассказчика двигает только каждый второй (а позже третий) трупик. другая любопытная деталь - я не уверен, что вчетвером играть проще. город тогда нужно оборонять куда тщательней, а прямая выгода от четырёх героев - лишь в битве (ну и ходить можно в разные места, возможно в других сценариях это будет важно). (ожидал, что примерно такой игрой будет "Властелин колец" Книции) воин и маг решают. Лида после четвёртой легенды: "Хорошая игра, есть ощущение, что голова постоянно работает, а не просто следит глазами за некими действиями, с плохо обусловленным выбором между ними".
Alansmithee007
It's like D&D guided. I have played it with my 8yr old daughter and she had a great time and was able to really understand the game. Also played it with a friend of hers who was board so there is that. LOL. All in all, I think it and want to play more.
Adam78
A well-presented American-style thematic cooperative game, with dice-rolling combat, classic fantasy tropes, and a neat step-by-step rules introduction with successive missions. Not a bad game if you like that sort of thing...